![Forum](http://img113.imageshack.us/img113/1671/ace12bs.jpg) |
Klan FortunaeFilii Los nam sprzyja!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shirkh
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z orczego Elmore
|
Wysłany: Śro 16:01, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Esyld napisał: |
Shirkh napisał: |
albo ToIki to go obśmieję. |
Czekam więc na obśmianie. |
Jakoś nie zauważyłem powodów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Shila
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 17:52, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Dathian napisał: |
W przestrzeni trójwymiarowej kierunki mamy trzy: Pionowy, poziomy i prostopadły do tych dwóch jednocześnie. |
Wybaczcie offtop, ale aż mi się lekcja fizyki przypomniała... I nie wiem czy wiecie, że nasza z pozoru trójwymiarowa przestrzeń jest tak naprawdę jedenastowymiarowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Dathian
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nienacka
|
Wysłany: Śro 17:59, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ja umiem (no, powiedzmy, że umiem, chyba jeszcze pamiętam ) zdefiniować dziesięć Dlatego sprecyzowałem, że "w trójwymiarowej przestrzeni".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Celphie
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z kłóliczej nory.
|
Wysłany: Śro 18:01, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Fontanesia napisał: |
"Kochanie, przez jakie er-zet się pisze karząc?" ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
KaŻąc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Arlekin
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Maska
|
Wysłany: Śro 18:02, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
No tak tak, trzy wymiary...
9X-6X-9X
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Fontanesia
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:05, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Dath, ale L2 to nie MUD. Przyzwyczajenia są po to, żeby je zmieniać. Jak napisał Shirkh, tu można przemieszczać swoją postać, więc nie trzeba pisać, że się odchodzi, tylko odejść.
Co do [link widoczny dla zalogowanych]: jak widać, oboje się nieprecyzyjnie wyraziliśmy.
"Widzisz niewidoczne" to nie jest oksymoron. To jest cud. Osoba, która pisze, że <uśmiecha się niezauważalnie> nie próbuje podkreślić niczyich nieprzeciętnych umiejętności, tylko ma problemy ze stylistyką języka polskiego.
Co do klimatu - /signed Mallory & Khrask. Ale nie klimat jest tematem tej dyskusji, a i nie powinien być, bo chyba każdy pojęcie klimat rozumie inaczej.
Celphie: chodziło o karzącą rękę sprawiedliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Angon
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: Śro 18:07, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
a bym przysiągł że raczej stworzenie spójnek koncepcji postaci i trzymanie się jej, ale na MUD'ach nigdy nie grałem, więc się pewnie nie znam |
Zgadza sie. To co mówisz to prawda. A teraz spójrzmy:
Postać: Zbychu
Koncepcja: Walić buźki gdzie sie da, lole i inne takie.
Przykład, rynek w Giran:
Zbycho: Hej ziom! C0 t@m u c13b13 $lych@c?
Jest klimatyczny?
Zauważ, iż to, co powiedział Mallory i to co mowisz ty nie wyklucza się wzajemnie, więc po cóż ta ironia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Khrask
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TunFaire
|
Wysłany: Śro 18:15, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
No zgodność z realiami świata to jest dla mnie rzecz domyślna. No a moja ironia była zbędna, przyznam że w dyskusjach o klimacie na Allseronie włącza mi się automatycznie, to nic osobistego zapewniam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Angon
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: Śro 18:20, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Natomiast zwrot "oddala się w nieznanym kierunku" jest najczęściej używany przez ludzi, którzy grali niegdyś w MUDy. Tam właśnie występował tego typu emot i postać wtedy po prostu znikała z lokacji - obserwatorzy nie dostrzegali, w którą stronę się oddaliła.
Shirkh napisał:
Niech mi ktoś wytłumaczy po jaką cholerę pisać, że się odchodzi. W końcu w tej gierce można poruszać postacią. Więc nie da się nie zauważyć, że ktoś odchodzi.
To też taka pozostałość po MUDach... |
<wyszedł z karczmy i oddalił się w nieznanym kierunku>
Jak zobaczysz, w którą stronę poszedł?
Pozatym tu raczej chodzi nie o prawo, lewo tylko <w kierunku Giran>
Po co pisać, że się odchodzi? Żeby to podkreślić. To tak samo jak "po co pisać kłąnia się, jeśli masz /socialbow". Inna sprawa:
<odchodzi kawałek>
<podchodzi znów do ciebie>
Powiesz mi: "bez sensu, przecież starczy poklikać". Nie, nieprawda. Ja na przykłąd gram często w oknie i czasem spojrze na GG i nie widze wtedy czy postać druga sie porusza. Albo... napiszesz emota i pójdziesz sie najzwyczajniej w świecie odlać. Wtedy twój partner kliknie myszką żeby odejść, kliknie, żeby wrócić i czeka na reakcje. A dla ciebie cały czas stał i sie nie ruszał.
Dalej nie widzisz sensu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Khrask
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TunFaire
|
Wysłany: Śro 18:34, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Ale Angonie, jest różnica pomiędzy użyciem emotki po to żeby podkreślić iż odsunęło się kawałek, a informowaniem że się idzie, w momencie kiedy się to właśnie robi. Do emotki <cofa się kilka kroków> nikt się raczej nie przyczepi (szczególnie że w L2 ciężko się cofnąć, durne, koreańskie point&click, jak w L3 nie będzie sterowania WSAD to ja się nie bawię), ale pisać <idzie sobie> żeby podkreślić fakt iż właśnie zniknęło się z widnokręgu, to tak trochę jak wyważać otwarte drzwi. No a oddalanie się w nieznanym kierunku ma sens jeżeli znikasz z pola widzenia innej postaci (nie gracza), ale też jakoś nie jestem przekonany iż trzeba to podkreślać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Angon
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: Śro 18:38, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Z pola widzenia postaci znikasz chodzby wchodząc za mur.
Czasem podkreślenie odchodzenia jest elementem erpega.
Kłótnia między parą w pewnym momencie ona
xxx <odwraca sie i odchodzi>
Co ma wywołać reakcje emoktkową np:
yyy <próbuje ją zatrzymać>
Samo odchodzenie, niekoniecznie wywoła taką. To jest kierowanie erpega na tor, którym TY chcesz go poprowadzic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Khrask
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TunFaire
|
Wysłany: Śro 18:43, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Z pola widzenia postaci znikasz chodzby wchodząc za mur. |
Wiem, dlatego własnie podkreśliłem że chodzi mi o pole widzenia postaci, nie gracza.
Natomiast kiedy podkreślenie odchodzenia jest uzasadnione odgrywaną sceną, to raczej chyba nikt się nie przyczepi ? Współczesne mmo'gi są pod tym względem raczej ubogie, nie da się dramatycznego odejścia oddać wizualnie (a nawet jeżeli, to i tak będzie to dość nieczytelne). Chodzi tu chyba raczej o sytuację kiedy ktoś wstaje i zamiast powiedzieć rozmówcy: Idę, albo po prostu odejść, wali emotkę <idzie sobie> i... idzie sobie. Albo odchodzi w nieznanym kierunku na otwartej przestrzeni, gdzie doskonale nieznany kierunek widać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Angon
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: Śro 18:49, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
ale pisać <idzie sobie> żeby podkreślić fakt iż właśnie zniknęło się z widnokręgu, to tak trochę jak wyważać otwarte drzwi. No a oddalanie się w nieznanym kierunku ma sens jeżeli znikasz z pola widzenia innej postaci (nie gracza), ale też jakoś nie jestem przekonany iż trzeba to podkreślać. |
Raczej:
<idzie sobie>
i odpala soe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Bhaudwin
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:52, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Khrask napisał: |
Chodzi tu chyba raczej o sytuację kiedy ktoś wstaje i zamiast powiedzieć rozmówcy: Idę, albo po prostu odejść, wali emotkę <idzie sobie> i... idzie sobie. Albo odchodzi w nieznanym kierunku na otwartej przestrzeni, gdzie doskonale nieznany kierunek widać. |
Właśnie! Kilka postów dyskusji, a wystarczy przecież zdrowy rozsądek. Właśnie o tym była mowa. Ja naprawdę czasem myślę i wiem, że nie każda emotka typu <odchodzi> jest bezsensowna. Przyczepiałem się do dość częstej jednej emoty: <idzie w nieznanym kierunku>. I Khrask napisał dokładnie to, co miałem na myśli. Dzięki, chłopie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Damrat
Rzezimieszek
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 6:46, 24 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Fiu fiu, kopiuje ten temat i wysylam do Miodka. Bedzie kolejna praca naukowa
Kazdy erpeguje sobie jak chce i nawet z bezsensownych emotow (z punktu widzenia poprawnej polszczyzny czy "zasad" roleplay), my gracze potrafimy wylowic sensowne informacje potrzebne do odgrywania naszej postaci. Ja tam nie naleze do zatwardzialych roleplay'owcow i niektore emotki wale takie, zeby rozbawic drugiego gracza, a nie nadac mojej postaci realnie mozliwe zachowanie. Przykladem moze byc chociazby ten nieszczesny <namysla sie nad 'czyms'>. Gracz moze miec ubaw z powodu tego 'czegos', a postac niech sobie tylko widzi, ze Damrat duma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|